06 مرداد 1403 | ٢١ محرّم ١٤٤٦

شناسه: 206435

22 خرداد 1403 15:14

بازدید: 81

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدرس سواد رسانه:

مدرس سواد رسانه گفت: شهید رئیسی درس کار و خدمت به مردم را به همه مسئولان و سیاسیون داد، این مسیر در مسیر شهدای انقلاب است و نباید متوقف شود.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا به نقل از گلستان ما؛ شهید رئیسی با تشکیل دولت «ایران قوی» مجاهدت‌های بزرگی در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی انجام داد همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند در این مسیر شب و روز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود، حادثه تلخ پرواز اردیبهشت غم سنگینی بر قلوب ملت ایران گذاشت و مردم قدرشناس کشورمان در یک تشییع باشکوه با خادم جمهور شهید و همراهانش وداع کردند و حالا در آستانه هشتم تیر آزمون دیگری بر سر راه مردم قرار گرفته است تا راه نیمه‌تمام رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا کند، در این راستا مصاحبه تفضیلی پیرامون شاخصه‌های یک کارگزار اصلح با «مجتبی لشکربلوکی» مدرس سواد رسانه استان گلستان داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

«گلستان ما»: شاخصه‌های یک کارگزار اصلح از دیدگاه شما چیست؟

«لشکربلوکی»: اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) شاخص‌های یک کارگزار در نظام اسلامی را مشخص کرده‌اند، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز با تأسی گرفتن از آن معیارها و با توجه به شرایط روز جامعه برای هر انتخابات نیز شاخص‌های انتخاب اصلح را معرفی می‌کنند.

معیارهایی همچون؛ معتقد به توانمندی‌های داخلی، توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی، کفایت و کارآمدی تأکید بر جوان‌گرایی و عملکرد جهادی و انقلابی، با ایمان، اعتقاد به ثبات و وحدت ملی، پرهیز از هنجارشکنی، اجتناب از ارائه وعده‌های امکان‌ناپذیر، ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی، دوری از اشرافی‌گری و تبلیغات پُرهزینه، عدالتخواه و ضدفساد، حمایت از اقشار ضعیف جامعه، فعال و پُرکار، آگاه و دارای تحلیل و بصیرت از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی است.

اما اگر بخواهم با توجه به شرایط کشور معیاری را اضافه کنم به بحث عملکرد گذشته این رجال سیاسی، قول و وعده‌هایی که داده و صدق وعده و عمل به آنها و سپس همراه و در مسیر شهدا بودن ملاکی برای انتخاب اصلح از بین نامزدها است.

«گلستان ما»: مهمترین کارنامه خدمت دولت شهید رئیسی در گلستان که در ذهن شما و مردم حک شده است؟

«لشکربلوکی»: شهید رئیسی تفکری مطابق با آرمان‌های انقلاب داشت و درصدد خدمت شایسته‌تر به مردم بود، احیا و لایبروبی خلیج گرگان و سفر به شهر مرزی و محروم مراوه‌تپه دو یادگار ماندگار از شهید جمهور در گلستان است.

«گلستان ما»: خروج از این ریل و بازگشت به جریان غربگرایی چه خطراتی به دنبال دارد؟

«لشکربلوکی»: ببینید اگر ما مسلمانیم باید سبک و سنت زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را سر لوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

پیامبر هنگامی که به یثرب هجرت کرد و همراهی مردم مدینه را کنار امر رسالت پذیرفت و به تشکیل حکومت پرداخت، در این دهه حکومت رسول الله(ص) ارتباطات، جنگ‌ها و گفتگوهایی با یهودیان، مسیحیان و پادشاهان آن زمان داشت که باید الگویی برای ما باشد.

آیه قرآن به صراحت از خصم یهود و نصرا نسبت به پیامبر و مسلمین سخن به میان آورده است، در سیاست خارجه ما سه اصل حکمت، مصلحت و عزت باید باشد، رهبری در این امر می‌فرماید: باید تکیه به درون و ظرفیت‌های داخلی باشد، این امر سبب تقویت درون، تقویت تولید، بالا رفتن سطح تکنولوژی در کشور و کاهش بیکاری می‌شود.

همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری می‌فرماید مهمترین دستاورد چهل ساله کشور استقلال است و این باعث عزت کشور و عدم وابستگی به بیگانگان می‌شود هر گاه این ریل از مسیر منحرف شد دیگر نه می‌توان ادعای استقلال داشته، نه توان و تولید کشور تقویت می‌شود نه دیگر عزت داشت چرا که وابسته به بیگانه می‌شویم.

«گلستان ما»: درباره لزوم وحدت و عدم دامن زدن به اختلافات کاندیداها به عنوان مشی شهید رئیسی چه توصیه‌ای دارید؟

«لشکربلوکی»: شهید رئیسی درس کار و خدمت به مردم را به همه مسئولین و سیاسیون داد، این مسیر در مسیر شهدای انقلاب است، ما هرگاه وحدت داشتیم پیروزیم، هر گاه منیت‌ها وسط آمد محکوم به شکستیم، دشمن نیز روی این نکته کار و سرمایه‌گذاری می‌کند و سعی در دو قطبی و چند قطبی کردن جامعه دارد.

نامزدهای محترم اگر واقعا در فکر خدمت به مردم و کشور هستند و دچار غرور و تکبر نشده‌اند باید اجماع کنند و کمک به انتخاب اصلح داشته باشند تا خدمت شایسته‌تر به مردم عزیز صورت پذیرد.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات