06 مرداد 1403 | ٢١ محرّم ١٤٤٦

شناسه: 206427

20 خرداد 1403 22:47

بازدید: 129

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معراجی‌ها؛

شهید «جبار خجسته داشلی‌برون» در سن ۲۴ سالگی حین انجام عملیات علیه دشمن در منطقه شهابیه به شهادت رسید.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا؛ شهید جبار خجسته که یکی از شهدای بزرگ ترکمن است در تاریخ  دهم خرداد ۱۳۴۳ در روستای آق‌قایه شهرستان گنبدکاووس دیده به جهان گشود.

پدرش مجید خجسته مردی مومن و زحمتکش بود که از طریق دامداری چرخه اقتصاد زندگی را و مادرش ناز بی‌بی خجسته بانویی خانه‌دار و مهربان بود. شهید بزرگوار دارای پنج برادر و دو خواهر بودند و خود اولین فرزند خانواده بود.

شهید دوران کودکی خود را در آغوش گرم پدر و مادر سپری کرد تا اینکه به سن رفتن به مدرسه رسید و توانست دوران ابتدایی خویش را در دبستان روستای محل تولدش با موفقیت به اتمام برساند.

او برای ورود به مقطع بالاتر به شهرستان گنبد آمدند و دوره راهنمایی را به اتمام رساند و دوره دبیرستان را تا اول نظری گذرانده بود؛ و بعد از فراغت از تحصیل کاردر بیمارستان و کمک به بیماران را شروع کرد و به پدر خویش کمک می‌کرد تا اینکه در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی که همزمان با جنگ تحمیلی عراق بر ایران بود به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

سرانجام در تاریخ نوزدهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شهابیه در حین انجام عملیات علیه دشمن به شهادت رسید و خون پاک خود راتقدیم خاک میهن اسلامی نمود.

 روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات