06 مرداد 1403 | ٢١ محرّم ١٤٤٦

شناسه: 206368

07 خرداد 1403 09:27

بازدید: 170

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مرگ در مسلک ققنوس جایی ندارد؛

شهید «مهدی مزرئی نوده» سومین شهید مدافع امنیت گلستان است که در اردیبهشت امسال در هنگام مبارزه با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا به نقل از گلستان ما؛ سمیرا رجبی- خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست و مرگ در مسلخ ققنوس جایی ندارد در حقیقت شهدا به معدن عظمت الهی متصل هستند که معدن عظمت هم بی‌انتهاست.

شهدای والامقام با ایثارگری و گذشت‌شان دنیا را به گوشه‌ای انداختند و با فداکردن جان‌شان برای حفظ امنیت کشور عزیزمان ایران، بر روزهای ما نسیم بهشت پاشیدند.

شهدا گوی سبقت را در تجارتخانه دنیا ربودند معامله شهدا با خدای یگانه مصداق یک معامله سراسر برد است چراکه خدای متعال مشتری جان، مال و دارایی انسان‌هاست شاید این جمله را بسیار شنیدیم که شهادت لباس تک سایزی است که هر وقت و زمان، اندازه‌ات را به لباس شهادت رساندی هرجا که باشی با شهادت از دنیا خواهی رفت.  

انسان اگر آماده شهادت شده باشد، خود شهادت به سراغش خواهد آمد و شهید مهدی مزرئی‌نوده از آن دسته افرادی است که شهادت به سمت او روانه شد.

برای گرفتن مصاحبه به روستای نوده ملک گرگان رفتیم تا از نزدیک با خانواده سومین شهید مدافع امنیت گلستان «شهید مهدی مزرئی نوده» گفتگو کنیم.

* انتخاب درست مهدی

مادر شهید مهدی مزرعی نوده در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: افتخار می‌کنم پسرم این راه را انتخاب کرد و در حالی که بغض گلویش را می‌فشارد ادامه می‌دهد؛ سه فرزند دارم، مهدی دومین فرزندم است از کودکی همیشه مستقل بود و تمام کارهایش را خودش انجام می‌داد.

این مادر شهید ادامه داد: یادم می‌آید زمانی که به مدرسه می‌رفت تکالیف مدرسه‌اش را خودش انجام می‌داد اهل نماز و روزه بود و از همان کودکی در مکانیکی پدرش کمک می‌کرد و مزد می‌گرفت و دستش در جیب خودش بود.

مادر شهید مهدی مزرئی نوده افزود: از پول‌هایی که جمع کرده بود توانست دو دوچرخه و یک گوشی همراه بخرد هیچ‌وقت برای خرید لوازمی که احتیاج داشت دستش را پیش من یا پدرش دراز نکرد پسرم خیلی بی‌آزار بود.

* درجه‌ای که خدا به «مهدی مزرئی» داد

این مادر معزز شهید امنیت گفت: همیشه عادت داشت ساعت ۹ شب بخوابد و برای اذان صبح بیدار شود خیلی به خواندن نماز اول وقت اهمیت می‌داد به اعتقاد من آماده شهادت بود.

وی با بیان اینکه باسلیقگی در کارهایش موج می‌زد، ابراز کرد: پسرم مهدی همیشه سرش در کار خودش بود او بسیار به حجاب اهمیت می‌داد و تمیز بودن نیز برایش بسیار مهم بود همیشه کشوی اتاقش تمیز و مرتب بود و تمام لباس‌هایش در کمد مرتب چیده شده بود.

این مادر شهید گفت: پسرم مهدی یک شب قبل از زمان شهادتش با من تماس گرفت و گفت مادرجان درجه‌ام را قرار است چهار ماه زودتر به من بدهند و بسیار خوشحال بود اما فردا خبر شهادتش را برایمان آوردند.

وی ادامه داد: اولین بار دامادم خبر شهادت پسرم را به ما داد و دیدم فامیل‌ها یکی پس از دیگری به منزل ما آمدند و به من تسلیت می‌گفتند.

*خواسته مادر شهید از مردم در انتخاب رئیس‌جمهور

این مادر شهید امنیت، شهادت را اوج مردانگی و غیرت خواند و گفت: برای شهید شدن باید اخلاص و ایمان داشت شهادت لیاقت می‌خواهد که پسرم همه این موارد را داشت من از او راضی هستم امیدوارم خدا هم از او راضی باشد.

این مادر شهید از مردم خواست تا در انتخابات پیش‌رو با قدرت شرکت کنند و گفت: یک رئیس‌جمهور خوب باید دلسوز مردم باشد مانند آقای رئیسی به دل مشکلات برود و همیشه در میدان باشد و کار مردم در اولویت همه کارهایش باشد.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات