06 مرداد 1403 | ٢١ محرّم ١٤٤٦

شناسه: 206074

21 بهمن 1402 11:21

بازدید: 201

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سازمان ملل:

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پی نگرانی‌ها درباره وضعیت مردم رفح اعلام کرد که غیرنظامیان باید حفاظت شوند و نمی‌خواهیم شاهد جابجایی اجباری آنها باشیم.

به گزارش رادکانا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اظهار کرد: تراکم جمعیت در رفح، حفاظت از غیرنظامیان را در هر حمله زمینی تقریبا غیرممکن می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان در رفح هستیم. غیرنظامیان در رفح به محافظت نیاز دارند و ما نمی‌خواهیم شاهد هیچ جابجایی اجباری مردم باشیم.

فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) روز جمعه به وقت محلی گفت که این آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی از ۲۳ ژانویه قادر به ارائه کمک به غزه نبوده است و مردم غزه در آستانه قحطی هستند.

وی گفت: «سازمان ملل متحد مناطق بزرگی از گرسنگی و سوء تغذیه را در شمال غزه شناسایی کرده که گمان می‌رود مردم در این مناطق در آستانه قحطی هستند.»

کمیسر آنروا اظهار کرد: «دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر که در این منطقه زندگی می‌کنند برای بقای خود به کمک‌های ما وابسته هستند. مخالفت با دسترسی مانع از کمک‌های بشردوستانه حیاتی می‌شود. با اراده سیاسی لازم، می‌توان این امر را به راحتی معکوس کرد.»

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) نیز هشدار داد که « ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون نفر در غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند و با گرسنگی، قحطی و بیماری مواجه هستند و سرمای زمستان بر رنج آنها افزوده است.»

انتهای پیام/ک


نظرات