06 مرداد 1403 | ٢١ محرّم ١٤٤٦

شناسه: 205464

26 آبان 1402 12:36

بازدید: 233

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در پاسخ به پرسش‌های صریح و صمیمی دانشجویان مطرح شد؛

شماری از دانشجویان گلستان در نشست صمیمی با «حمیدرضا بهمنی‌نژاد» رئيس هیئت نظارت بر انتخابات استان، پرسش‌های متنوع، صریح و صمیمی خود را مطرح کردند.

به گزارش رادکانا، شماری از دانشجویان گلستان امروز در نشست صمیمی با «حمیدرضا بهمنی‌نژاد» رئيس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان، پرسش‌های متنوع، صریح و صمیمی خود را مطرح کردند.

جلسه‌ای که بیش از دو ساعت به طول انجامید، محفل داغ سیاسی دانشجویی را ایجاد کرد تا هر آنچه در ذهن پرسشگر و مطالبه‌گر قشر جوان پرورانده شده به طور شفاف پاسخ داده شود.

در ابتدای این جلسه رئیس بسیج دانشجویی استان گلستان؛ توجه به دغدغه‌های جوانان دانشجو در سنگر دانشگاه به عنوان قشر نقش‌آفرین در جامعه را در مسئله مهم انتخابات و تشویق به مشارکت حداکثری موثر خواند.

وی در  بیان هدف برگزاری این جلسه عنوان کرد: این نشست در راستای تحقق راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با قوانین انتخاباتی و پاسخ به سوالات آنها برگزار شده است.

جمهوری اسلامی پرچمدار اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان نیز در ابتدای این نشست دانشجویی گفت: ملت مظلوم فلسطین و غزه این روزها تحت شدیدترین ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارند، اتفاقاتی که در ۴۰ روز گدذشته در سرزمین های اشغالی افتاد، مهر تائیدی بود بر معرفی صهیونیسم یهود در قرآن کریم بعنوان دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان (لتجدن اشدالناس عداوه للذین آمنواالیهود والذین اشرکوا)

حمیدرضا بهمنی‌نژاد افزود: ما در طول همین ۴۰ روز شاهدیم که بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم بی پناه فلسطین به شهادت رسیده که حدود ۸ هزار نفر از اینها را کودکان و زنان فلسطینی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرچم دار اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی است، افزود : امیدواریم با اتحاد هرچه بیشتر امت اسلامی در آینده نزدیک شاهد سرنگونی کامل رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.

در نظام اسلامی مردم پایه اقتدار و قدرت ملی هستند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان با مقایسه نقش مردم در قبل از انقلاب با بعد از انقلاب در زمینه انتخابات، تصریح کرد: در رژیم گذشته مردم نقشی در تعیین سرنوشت کشور نداشتند، به گفته آخرین سفیر انگلیس در ایران، در دوران پهلوی، بنیان اصلی رژیم شاه بر دو پایه ارتش و ساواک پایه ریزی شده بود که مردم در آن هیچ گونه نقشی نداشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مردم پایه اقتدار و قدرت ملی بشمار می آیند، به نحوی که برابر اصل ششم قانون اساسی مردم از طریق انتخابات در اداره امور کشور نقش آفرینی می کنند.

بهمنی‌نژاد بیان کرد: نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در جریان بوده به نحوی که تنها در سال اول پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ پنج انتخابات مهم و سرنوشت ساز به دست مردم رقم خورده است. اتفاقی که در هیچ یک از انقلاب‌های دنیا نمی‌توان نمونه آن را یافت، و این نقش آفرینی مردمی تا به امروز با برگزاری متوسط یک انتخابات در هر سال استمرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید قدر نعمتی که امروز در سایه انقلاب اسلامی به مردم داده شده را بدانیم، گفت: باید با مشارکت فعال در عرصه انتخابات برای حفظ این نعمت بزرگ تلاش کنیم.

در نظام اسلامی مردم از ارکان مهم قدرت بشمار می‌آیند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان با اشاره به نقش مردم در تحکیم پایه های انقلاب افزود: در نظام جمهوری اسلامی مردم به عنوان پشتیبان اصلی نظام، از ارکان اصلی و مهم قدرت بشمار می آیند.

وی با بیان موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برابر قانون انتخابات،  نقش اصلی در برگزاری انتخابات را مردم به عنوان اعضای هیات های اجرایی و هیات‌های نظارت در سراسر کشور بعنوان ناظرين انتخابات، که از بین افراد با تجربه و مورد اعتماد مردم انتخاب می شوند، بر عهده دارند.  

در این نشست دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان گلستان نیز از رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان خواست رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبین انتخابات مانند گذشته با قاطعیت رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در کارنامه خود نشان داده هیچگاه خطی و جناحی عمل نکرده است، افزود: در همه ادوار انتخابات بی‌طرفی و سلامت در انتخابات جزو اصول ثابت شورای نگهبان بوده است.

در ادامه این جلسه بهمنی‌نژاد رئیس شورای نگهبان استان در پاسخ به چرایی طرح زودهنگام موضوع انتخابات توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادوار گذشته انتخابات مسولین را از ورود زودهنگام به مسئله انتخابات منع می‌کردند اما در ابتدای امسال چهار راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت» را مورد تاکید قرار داده و از مسوولان کشور پیگیری تحقق آنها را مطالبه نمودند. و دلیل آن را می‌توان از یک طرف در طراحی دشمنان انقلاب اسلامی جهت دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت آنان در انتخابات و از طرف دیگر در ضرورت افزایش حضور آحاد مردم در صحنه انتخابات جستجو کرد.

وی با اشاره به اینکه استواری ستون مستحکم انقلاب اسلامی متکی به پشتوانه مردمی است، تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که انتخاباتی سرد و بی رونق و با مشارکت حداقلی در کشور برگزار شود تا با زیر سؤال بردن مشروعیت مردمی نظام، به عقبه مردمی انقلاب لطمه وارد نماید. این‌جاست که جوان دانشجو با تحلیل صحیح و فهم درست از شرایط داخلی و بین‌المللی باید نقش خود را در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات به خوبی ایفا نماید چرا که افزایش میزان مشارکت در صحنه‌های اجتماعی نظیر انتخابات دفع فشار و تهدیدات بیگانگان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان در پاسخ یکی دیگر از دانشجویان در زمینه دخالت های آشکار برخی نمایندگان در انتصابات گفت: در این زمینه گزارش هایی به هیات نظارت استان واصل گردیده که در موعد رسیدگی به صلاحیت ها بررسی خواهد شد، و چنانچه ورود نمایندگان فراتر از مشورت دادن به مدیران اجرایی بوده و جنبه دخالت در انتصابات داشته باشد برابر قانون عمل خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان در پایان تصریح کرد: هیات های نظارت شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت داوطلبین قانون را ملاک تصمیمات خود قرار داده و فارغ از هرگونه فشار سیاسی، به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام


نظرات